Zdalne nauczanie Sowy
2020-04-16
1. Słuchanie opowiadania „Najpiękniejsze…”Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…
Prawda?
Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.
Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.
Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie.
I rzeczywiście.
Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie:
– Mamo! Już jestem!
Rozmowa z dziećmi na temat tekstu:
- O jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Dzieci szukają odpowiedzi w dostępnych książkach i czasopismach, korzystają z własnej wiedzy. Podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jaj. Rodzic może pomóc nazwać kategorie tych zwierząt: owady, ryby, gady, płazy.
2. Jajeczne wyścigi– gra zręcznościowa (będzie dużo śmiechu i radości)
Zostańcie mistrzami zręczności i zwycięzcami wyścigu!
Zadanie graczy polega na dotarciu, do mety bez upuszczonego jajka na łyżce
Należy wymyślić swoją technikę, aby jajko w trakcie szybkiego poruszania się nie spadło z łyżeczki. Aby utrudnić zadanie można przygotować tor przeszkód.
3. Karty pracy w ćwiczeniach
I Praca z KP3.38a – opowiadanie, skąd się bierze mleko na podstawie historyjki obrazkowe, rysowanie ramek wokół obrazków.
II Praca z KP3.38b – łączenie par obrazków, których nazwy się rymują, odczytywanie sylab, łączenie ich z sylabą ser.
III Praca z KZ s. 59 – czytanie tekstu z poznanych liter
4. Pasta jajeczna
Samodzielne przygotowanie kanapek z pastą jajeczną.
Pogadanka:
- Zapytajcie dzieci, by powiedziały co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich potraw wykorzystuje się jajka.
- Zaproponujcie, żeby dzieci własnoręcznie wykonały kanapki z pastą jajeczną.
-Zapraszamy dzieci do łazienki, by umyły ręce. Następnie dzieci zakładają fartuszki i siadają przy stolikach. Każde dziecko dostaje ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Na stolikach stoją szczypiorek, majonez, sól, pieprz, pokrojone pieczywo, umyte nożyczki.
-Przypominamy o zasad bezpieczeństwa, naprowadza je, by wspomniały o tym, że należy się bardzo ostrożnie obchodzić z nożem i widelcem, wszystko, co upadnie na podłogę należy umyć, nie należy stosować dużej ilości soli i pieprzu.
-Dzieci przystępują do pracy, obierają jajka, rozgniatają je w miseczkach, dodają pocięty nożyczkami szczypiorek lub natkę pietruszki, odrobinę majonezu, szczyptę soli, ew. pieprzu, mieszają całość.
-Następnie nakładają pastę na kromki chleba i ozdabiają kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków, rzodkiewki, sałaty itp.). Na koniec dzieci degustują wykonane przez siebie kanapki. SMACZNEGO! :)