Zdalne nauczanie Sowy
2020-04-14
1. Piosenka do nauki o psie pt. „Pies kudłaty”
https://www.youtube.com/watch?v=Ypyps4pv3ck
2. Eksperyment „Kolorowe mleko”
Potrzebne:
- mleko
- barwniki spożywcze (jeśli nie mamy możne zrobić samodzielnie z bibuły, zalewając ją wodą – zabarwiona woda da nam barwnik)
- płyn do naczyń
- patyczek higieniczny
- duży talerz
Do talerza wlewamy mleko, wkrapiamy kilka kropel barwników. Końcówkę patyczka higienicznego zanurzamy w płynie do naczyń. Następnie tym patyczkiem kreślimy wzory w mleku.
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
3. „Matematyka w zagrodzie”
Przygotowujemy dla dziecka liczmany, np. nakrętki po napojach. Dziecko układa je zgodnie z treścią zadań i przelicza, np.:
1. W gospodarstwie pani Marysi są: 4 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
2. Na słońcu wygrzewa się 8 kotów nagle 3 z nich uciekły. Ile kotków teraz się wygrzewa?
3. Po podwórku chodzi 8 krów, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
Zadania można dostosowywać do możliwości dziecka.
4. Praca plastyczna „kogut”
Potrzebne: kartka papieru, różne kolory farb, widelec.
Szkicujemy na kartce kontur koguta, lub pomagamy dziecku, jeśli chcę to wykonać samodzielnie. Następnie maczamy widelec w farbie i malujemy koguta.
Jak praca wyschnie można wyciąć i dokleić oko oraz dziób.
5. Karty pracy w ćwiczeniach
I Praca z KP3.35a– odczytywanie wyrazów, podkreślanie litery ł, łączenie wyrazów z właściwymi ilustracjami.
II Praca z KP3.35b – odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkami, pisanie litery Ł ł po śladzie i samodzielnie.
I Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.