W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz przeczytać o tym tutaj.

x

Zdalne nauczanie Sowy
2020-04-03

                                                                                             „Mały kucharz”
Zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania
 posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą
bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi),
obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki.
 Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw    
                    za pomocą obieraczki. Zachęta do uczestnictwa
w pracach domowych może wpłynąć zarówno na rozwój
sprawności dłoni, jak i na poczucie wartości dziecka,
poczucie przynależności do rodziny, a także samodzielność.
 
„Puzzle z gazety”
Przygotuj stare czasopismo z ilustracjami, nożyczki, klej i kartki z bloku. Potnij wybraną stronę                           z czasopisma na części (liczba elementów zależy od możliwości dziecka), zachęć dziecko do ich złożenia i naklejenia całej ilustracji na kartce z bloku. Możesz ciąć kolejne strony w coraz bardziej skomplikowany sposób (pod względem liczby elementów i ich kształtu), starszym dzieciom możesz utrudnić zabawę – zmieszać elementy z dwóch ilustracji, a także poprosić, aby same cięły strony. Zabawa kształtuje spostrzegawczość i logiczne myślenie, dzięki czemu przygotowuje do nauki czytania. Naklejanie elementów ilustracji na kartce z bloku oraz samodzielnie cięcie ilustracji                          (w wypadku starszych dzieci) rozwija sprawność rąk, dzięki czemu rączki będą przygotowane do nauki pisania.
 „Wzory z zapałek”
Przygotuj ok.20 zapałek. Poproś dziecko, aby rozłożyło zapałki na dwie części tak, żeby w każdej części było tyle samo zapałek (dziecko może rozkładać kolejno zapałki mówiąc „ta jest dla ciebie, ta jest dla mnie”). Z zapałek z jednego zbioru ułóż wzór, poproś, aby dziecko ułożyło taki sam z zapałek z drugiego zbioru. W zależności od możliwości dziecka możesz wykorzystać mniej lub więcej zapałek. Przed przystąpieniem do zabawy możesz poprosić dziecko, aby pomalowało zapałki farbami – zapałki w obu zbiorach powinny być pomalowane w taki sam sposób, aby można było ułożyć wzór, a następnie go odtworzyć. Pierwsza część zabawy – rozkładanie zapałek na dwie części, ich przeliczanie i porównywanie liczebności – kształtuje umiejętności matematyczne. W drugiej części – układaniu zapałek według wzoru – dziecko kształtuje spostrzegawczość (dzięki czemu przygotowuje się do nauki rozpoznawania liter) oraz sprawność rąk (niezbędną do nauki pisania).
Wykonanie karty pracy z zeszytu ćwiczeń nr 33 strona 33  (karta jest dwustronna)

Facebook