Zdalne nauczanie Pszczółki
2020-03-30
PONIEDZIAŁEK:1. Zapoznanie z wierszem D. Chioma „Wiosenne porządki” – do omówienia wiersza można również przygotować sobie to, czego używamy do sprzątania, np. ściereczki, mop, odkurzacz, gąbka. Dziecko może wymienić nazwy, jak i powiedzieć co do czego służy. Po wszystkim, można również zachęcić dziecko do wzięcia udziału we wspólnych porządkach .
Wiosenne porządki
Znów słonko przede mną wstaje,
Głaszcze buzie, spać nie daje.
Czuję wiosnę w każdym kącie,
Plany snuję o remoncie.
Zwyczaj to od dawien dawna,
Aktywność wielc poprawna,
By wygonić zimną porę,
Za porządki już się biorę.
Świat cały chce nabrać blasku,
Więc rytmicznie i w przyklasku
Szuru- buru szczotką, ścierką,
Akcji główną bohaterką.
Resztę zrobi biała piana,
Zalśni podloga drewniana.
Oknoo wypucuję szkrzętnie
I w szafkach ułożę chętnie.
Cały kurz sprzed nosa przegnam,
Aby zimę złą odegnać.
Niechajwiosna u nas gości.
Do lata żyje w czystości!
2. Dzielenie na sylaby- po rozmowie z dzieckiem na temat powyższego wiersza, można również wspólnie podzielić na sylaby wyrazy mówiące nam o miejscach, które sprzątamy jak i przyrządach, które potrzebujemy do sprzątania (okno, podłoga, ściereczka, szczotka). Można poprosić dziecko, by wyciągnęło rączki przed siebie i dzieląc wyraz na sylaby, przy każdej sylabie klasnęło w dłonie. Zachęcam również, by dziecko policzyło ile dany wyraz ma sylab i pokazało odpowiednią liczbę na palcach.
Przykład: OKNO OK- NO
3. Zabawa integracyjna „ciepło- zimno”- zachęcam Państwa do dobrze nam wszystkim znanej zabawy w „ciepło- zimno”. Należy pokazać dziecku co zamierzamy schować , po czym poprosić aby zamknęło oczy i ukryć daną zabawkę. Kiedy dziecko zbliża się do przedmiotu mówimy ciepło, cieplej a gdy już jest przy przedmiocie mówimy gorąco, parzy. I odwrotnie gdy się oddala mówimy chłodno , zimno lodowato.