W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz przeczytać o tym tutaj.

x

Zdalne nauczanie Sowy
2020-04-08

Wiersz: „Wielkanocny stół”.Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
 Pytania do wiersza: Rozmowa z rodzicami.
- Kto gościł w wielkanocnym koszyku? O co pokłóciły się zwierząt­ka? Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku.
 
- Zabawa do wiersza: . Zielony jak łąka, żółty jak..., czekoladowy jak…, czerwony jak…
 
Piosenka: „Zając długie uszy ma”Link do piosenki: 
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
 
Zając długie uszy ma
trala la, trala la
Nosek słodki oczka dwa
chopsa, chopsa, sa.
Każdy zając skacze – hop!
Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!
Jeden skok.
Drugi skok
Teraz wszyscy: hop!

Zadanie: Policz ile razy w piosence wystąpiło słowo „hop”
 
Praca z KP3.41b – odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślenie ich pętlą, pisanie po śladzie wyrazów „pisanki”, „baba”. 
Wyprawka plastyczna str 44
Koszyczek wielkanocny  – przestrzenna praca plastyczna z wykorzystaniem wyprawki plastycznej str 44. Dzieci wypy­chają kształt koszyczka wielkanocnego i wycinają paski, które przeplatają przez otwory. Następnie przewlekają ozdobny sznurek przez dziurki i zawiązują supełek na końcu. Potrzebne będą : nożyczki i sznurek
 
Złodziej jajek – zabawa ruchowo-słuchowa. Dziecko będzie pełniło w zabawie rolę zajączka wielkanocnego. Dziecko siedzi w środku koła, ma zasłonięte oczy i pilnuje „gniazda z pisankami” (Rodzic układa przedmioty wydające dźwięki). Rodzice/członkowie rodziny ostrożnie przysuwają się do gniazda i próbują zabrać jedną „pisankę”. Jeżeli „zajączek wielkanocny” usłyszy jakiś głos, wskazuje ręką w tym kierunku. Jeśli wybierze właściwy kierunek, wte­dy należy odłożyć przedmiot na miejsce. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Potrzebne będą przedmioty wydające dźwięki.
 
Facebook