W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz przeczytać o tym tutaj.

x

Zdalne nauczanie Sowy
2020-04-07

1. „Wielkanocna palma” – praca plastyczna.
 Możemy dziecku zaprezentować na ilustracji jak wygląda Wielkanocna palma. Opowiadamy o tradycji palm wielkanocnych. Przedmioty do wykonania wyklejanki z palmą wielkanocną: kolorowy papier, bibuła, krepina, wstążki, bazie, klej, nożyczki, kartki A4.  Dla ułatwienia możemy dziecku narysować na kartce linie (kontur) na którym powinien przyklejać kolorowe elementy palmy.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Zabawa „Wielkanoc u języczka”
 
W czasie, gdy rodzic czyta bajeczkę, dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy
 
Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec cia­sto. Najpierw do miski (dziecko robi z języka „miskę” – przód i boki języka unosi tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwa język z buzi, a potem go cho­wa, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwiera­ szeroko buzie, kilkakrotnie uderza czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obraca językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwa czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotyka językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwa język z buzi i szybko nim porusza w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwa język po górnej wardze, górnych zębach i podnie­bieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdycha powietrze nosem, wydy­cha buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotyka językiem różnych miejsc na podniebie­niu) i kółka (oblizuje  wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotyka językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiecha się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.
 
3. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne.
1. Powitanie częściami ciała: – dziecko z rodzicem witają się brzuszkami, plecami, pośladkami, biodrami, barkami, łokciami, kolanami, nosami.
2. „Przepychanka” – dziecko i rodzic siedzą tyłem do siebie i opierają się plecami o siebie. Na sygnał odpy­chają się nogami i próbują przepchnąć.
3. „Paczka” – jeden uczestnik zabawy siedzi skulony na podłodze, rękami obejmuje kolana. Drugi usiłuje „rozwiązać paczkę” – ciągnie za ręce, nogi. Następnie zamiana ról.
Facebook