Zdalne nauczanie Pszczółki
2020-04-09
1. Zagadki - proponuję Państwu rozwiązywanie zagadek. Jednak tym razem będzie to rozwiązywanie zagadek połączone z opisem słownym obrazka. Będą musieli państwo rozłożyć na dywanie obrazki: baranka, kurczaka i pisanki. Po przeczytaniu przez Państwa zagadki, dziecko będzie musiało wskazać odpowiedni obrazek.* Ma złociste rogi
I kożuszek biały.
Nie biega po łące,
Bo z cukru jest cały. (Baranek cukrowy)
* Wykluły się z jajek,
Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki
Albo kurki małe. (Kurczaczki)
* Leżą w koszyczku
Pięknie ułożone.
W kolory i wzory
Mocno ozdobione. (Pisanki)
2. Karta pracy- proponuję, aby dzieci wykonały kartę prac ze str. 18. Będą musiały połączyć liniami połówki pisanek, zwracając uwagę na wzory. Następnie drugim zadaniem z karty, będzie ozdobienie jajka według własnego pomysłu. Do ozdabiania można użyć cekinów, bibuły, kolorowych kartek, kredek, pisaków czy farb. Wybór należy do dzieci
3. Zestaw zabaw ruchowych - moja kolejna propozycja to zabawy ruchowe, które można wykonać w domu, na krótkim odcinku jak i na ogrodzie (jeśli jest taka możliwość)
„Skaczące pisanki”- dziecko stoi na wyznaczonej linii i skacze obunóż do drugiej linii wyznaczonej np. na drugim końcu pokoju (meta).
„Zające na łące”- dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca.
„Mówiąca pisanka”- dziecko ustawia się wraz z rodzicem twarzami do siebie. Rodzic rzuca piłkę do dziecka, mówiąc: Rzuć kucając/ Rzuć siedząc/ Podskocz i rzuć, a dziecko odrzuca piłkę do rodzica, w sposób o który prosił rodzic.
„Kaczuchy”- dziecko chodząc, naśladuje kaczuszki (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami)